امکان تزریق واکسن کرونا در ایران از ماه آینده 

وزیر کشور در ایران گفت از دی یا بهمن، تزریق واکسن با اولویت گروه‌های هدف آغاز می‌شود 

به گفته رحمانی فضلی موضوع واکسن کرونا دوباره در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شده است. وزیر کشور همچنین اضافه کرد که با پیگیری‌های به عمل آمده از طرف قرارگاه و وزارت بهداشت در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه با رئیس جمهور برگزار شد، حسن روحانی دستور صریحی را برای آغاز تزریق واکسن در دی ماه یا بهمن داد. 

گفته می‌شود، امکان تزریق واکسن در ابتدا برای گروه‌های هدف که شامل افرادی با بیشترین آسیب و بالا‌ترین تهدید و خطر هستند، انجام می‌شود. این گروه شامل افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای با رعایت اولویت است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیرکشور به روشنی مشخص نکرد که واکسن نامبرده از کدام کشور خریداری شده است. پیش‌تر کشور چین برای آزمایش واکسن تولیدی خود در کشورهای ترکیه و ایران و امارات، اعلام آمادگی کرده بود که با موافقت ایران روبه‌رو نشد و امارات تزریق این واکسن را آغاز کرد. 

به گفته این مقام دولتی ایران، تولید واکسن داخلی نیز هنوز مطرح است. 
در روزهای گذشته نیز مینو محرز عضو ستاد مقابله با کرونا گفته بود که احتمال دارد اواخر تیرماه تولید واکسن ایرانی آغاز شود. 
پیش‌تر سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از خرید واکسن تنها برای ۲۱ میلیون ایرانی خبر داده بود. یعنی بیش از ۸۰ درصد مردم در ایران به واکسن دسترسی نخواهند داشت. 

روسیه به عنوان اولین کشور دنیا، واکسیناسیون شهروندان را در پایتخت کشورش آغاز کرده است و آمریکا و کانادا و انگلستان نیز به زودی این مسیر را ادامه خواهند داد. در کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه نیز به زودی واکسیناسیون کرونا آغاز می‌شود.